شناسهٔ خبر: 172556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان عنوان کرد؛

۸ هزار و ۱۷۳ متقاضی نهضت ملی مسکن تسهیلات دریافت کردند

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان گفت: ۲۳ هزار و ۳۱۸ تقاضا برای ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در ۶ شهرستان استان به بانک‌های عامل معرفی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سمنان، سید محمد حسینی طباطبایی مدیرکل و رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سمنان، در هفتاد و چهارمین جلسه شورای مسکن استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: بر اساس آمار سامانه وزارت راه و شهرسازی، در حوزه راه و شهرسازی استان تاکنون ۲۳ و ۳۱۸ متقاضی جهت دریافت تسهیلات به‌بانک معرفی شدند که هشت هزار و ۱۷۳ متقاضی با بانک قرارداد تسهیلات نهضت ملی مسکن منعقد کردند.

وی با اشاره به ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت در استان سمنان، افزود: آمار ۲۳ هزار و ۳۱۸ متقاضی مربوط به مواردی است که متقاضیان در یک بانک رد درخواست شده‌اند و دوباره به بانک دیگری معرفی شدند.

حسینی طباطبایی با بیان اینکه این تسهیلات در قالب تسهیلات حمایتی، خودمالکی و خودمالکی روستایی ارائه می‌شود، ادامه داد: در شهرستان سمنان سه هزار و ۵۵۰ متقاضی تسهیلات نهضت ملی مسکن را دریافت کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دامغان تاکنون یک‌هزار و ۷۲۲ متقاضی به بانک مسکن معرفی شده‌اند که ۲۳۹ مورد انعقاد قرارداد انجام شد و مجموع تسهیلات موردنیاز نهضت ملی مسکن در این شهرستان تا به امروز یک‌هزار و ۱۵۵ مورد رسیده که این آمار در آینده بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس تامین اراضی صورت گرفته در امیریه دامغان توسط بنیادمسکن، باید ۱۷۰ مورد پرداخت تسهیلات صورت گیرد. در دیباج نیز ۸۰ متقاضی به بانک معرفی شده‌اند.

به گفته وی، در سرخه ۱۲۰ متقاضی باید تسهیلات نهضت ملی مسکن دریافت کنند و در شهر ایوانکی شهرستان گرمسار ۱۹۱ متقاضی به بانک معرفی شده‌اند و با توجه به تحویل اراضی، ۱۲۰ متقاضی در آینده نزدیک جهت دریافت تسهیلات بانکی معرفی می‌شوند.

طباطبایی اضافه کرد: در شهرستان گرمسار از ۵۰ متقاضی که در اراضی لجران در حال ساخت مسکن هستند، تاکنون ۲۰ مورد قرارداد منعقد شد و ۳۰ متقاضی دیگر باید تسهیلات دریافت کنند.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: در شهرستان آرادان با توجه به تعریف ۶۰ قطعه زمین، تاکنون ۱۰ متقاضی به بانک معرفی شده‌اند و سایر متقاضیان باید تسهیلات بانکی دریافت کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان تصریح کرد: با توجه به آغاز عملیات ساخت ۳۸۸ واحد مسکونی انبوه‌ساز و خودساز در شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر تسهیلات بانکی باید توسط بانک‌ها به ۳۸۸ متقاضی پرداخت شود.